Esmée in the U.S.A.

Essie the cowgirl?

Hoewel ik gewoon nog in Nederland ben is het avontuur al lang al begonnen. Ik heb een poos terug de nodige papieren ingevuld, prikken gehaald en ook het interview is achter de rug. Een paar wekengeledenheb ik te horen gekegen dat ik ben geaccepteerd door de partnerorganisatie (AYUSA) en dat het dus vrijwel zeker is dat ik voor een jaar naar Amerika ga van de zomer

Laughing
. (ik moet alleen nog m'n examens halen *ieeeks*) Vandaag kreeg ik te horen in welke regio ik ben ingedeeld.. Southwest is het geworden (Arizona, New-Mexico, Texas).Ik had geen regiovoorkeur opgegeven en ben echt heel blij met deze! Het is een warme regio, veel woesteingebieden en ik zal hier vast en zeker een andere cultuur ervaren! Ik heb even watopgezocht over de staten en heb per staat een aantal leuke feitjes op een rij gezet, duss check it out!

Arizona:
Arizona kent voor het grootste deel een woestijnklimaat met hete zomers maar ook nachtvorst, vooral in de winter. De hoofdstad Phoenix is de stad met de meeste dagen per jaar waarbij de temperatuur tot +38°C of hoger komt. Oelala, hier kan ik lekker bruin worden!

De belangrijkste rivier is de Colorado, die een gedeelte van de westgrens vormt. De rivier stroomt onder meer door de beroemde Grand Canyon. Andere opmerkelijke natuurgebieden zijn de Painted Desert en Monument Valley. Pap, mam, Thijs, Lau en ik hebben deze natuurgebieden gezien. Inderdaad opmerkelijk, heel indrukwekkend. WAUW!

New-Mexico:
De staat beschikt over veel natuurschoon, zoals de druipsteengrotten bij Carlsbad en het witte zand van White Sands. White Sands moet je echt even googelen, is suuuper mooi!

Texas:
In Texas leven ongeveer 50.000 Indianen, maar nog eens duizenden andere mensen hebben Indiaans bloed in hun aderen stromen. Haha,wie weetkom ik in een Indianengezin terecht.

Er is nog veel meer leuks te vinden over deze staten, maar hier laat ik het even bij.Jeeetje jongens, ik kan echt niet wachten op m'n gastgezin ende school, dan pas weet ik echt waarik kom natuurlijk. Ik word gebeld zodra ik een gastgezin + school heb en zal het jullie via deze blogzo snel mogelijklaten weten! Voorlopig blijft het bij fantaseren...

De winterse groeten uit Holland,

Esmée

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active