Esmée in the U.S.A.

One Month Left

Lieve allemaal,

Het is een raar idee dat ik hier al 9 maanden zit hoor, maar toch is het waar. Over 3 dagen is het precies 9 maanden geleden dat ik landde op het vliegveldin Houston. Zo langzamerhand wordt het echt terugkijken, en zit ik er niet meer midden in. Ik heb het de afgelopen maand zo ontzettend leuk gehad. Het gaat echt lastig worden om straks 'doei' te zeggen tegen alles en iedereen hier. Het is zo very cliché, maar ik heb zulke dubbele gevoelens over het 'terugkeren naar Nederland'. Op sommige momenten verlang ik er echt naar, dan kijk ik uit naar het weerzien van iedereen thuis, de zomer en Nederlandse gewoontes. Op andere momenten word ik naar als ik me bedenk dat ik al heel snel afstand moet gaan doen van mijn leven hier. Ik ga zo veel mogelijk halen uit de tijd die ik hier nog heb, en dan hoop ik klaar te zijn om weer naar Nederland te gaan!
De laatste keer dat ik wat schreef op mijn blog was het een dagje voor de Rockets game (grote basketballgame). Inmiddels heb ik die meegemaakt, evenals een professionele baseballgame. Beide wedstrijden waren precies wat ik er van verwachtte: groot.. in vele opzichten. Lekker Amerikaans! Ik had een verslagje getypt toen m'n enthousiasme nog vers was. Hieronder is het te lezen. (Het was niet vorige week natuurlijk, maar toen ik het schreef wel).


Vorige week maandag ben ik naar de grote basketbalwedstrijd in Houston geweest. The Giants vs. The Rockets (Houston Rockets, because of NASA) It was awesome! Nog nooit had ik een officiele basketbalwedstrijd gezien, dus dat maakte het al speciaal, maar dit was ook nog eens een professionele wedstrijd die ik mocht bekijken vanuit een suite! Het was te gek om te zien. Het was een heel spannende wedstrijd, en the Houston Rockets wonnen in de verlenging. Lindsay en ik waren aan het juichen en schreeuwen haha, we waren helemaal fanatiek geraakt van de sfeer. De voornaamste reden voor ons enthousiasme was denk ik de man naast ons. Hij had heel wat biertjes op (bier was ten slotte gratis in de suite), en was ontzettend luid in zijn aanmoedigen en alles wat er bij hoort. Lindsay en ik riepen mooi met 'm mee: DEFENSE!!! DEFENSE! Hij was wel een grappige, gezellige dronkaard.
Die dinsdag ben ik met Lindsay's familie uit eten geweest voor de verjaardagen van Lindsay en mrs. Betty (een tante van de Chovanec's). We gingen naar haar favoriete restaurant: de Chinees een dorpje verderop. Het was lekker.
Woensdag was een relaxte dag waarop ik uit school in de zon heb gelegen en 's avonds een filmpje heb gekeken met Andie. Donderdag hebben we uit school geoefend voor een aantal muziekstukken die we zingen met ons koor. (Volgende week maandag hebben we een concert en dinsdag een of andere competitie).
Vrijdag middag heb ik de bus genomen naar Austin... jeeeeeeeeeejjj!!! De bus was meer dan een uur te laat (Grayhound's dienstregeling is niet helemaal relyable), maar het was het wachten helemaal waard! Ik heb een topweekend gehad. Serena (de Nederlandse uitwisselingsstudent die in Austin verblijft) en haar vriendin kwamen me ophalen. Eerst heb ik Serena's gastouders ontmoet, super aardige mensen! We hebben gegeten bij Pluckers (restaurant dat ALLES frituurt, incl. dessert). We bleven die avond bij Serena's vriendin slapen. De late uurtjes hebben we nog doorgebracht in haar jacuzzi. Het was een leuke avond!


Ik maak even m'n verslagje af..


Die zaterdag hebben Serena en ik de hele dag door Austin gelopen. Het was een heerlijk warme dag, we hebbben het zo leuk gehad! Beetje geshopt, over marktjes gelopen, frozen yogurt gegeten, in het park gezeten, mensen gekeken, mini demonstratie voor the Capitol meegemaakt en 's avonds een heerlijk pizzaatje gegeten. Zondag ging ik weer terug naar Brenham, maar pas in de avond. Overdag zijn we naar the Oasis geweest (restaurant aan het meer met een heel mooi uitzicht). Alex was er ook (Amerikaanse exchangestudent die vorig jaar naar mijn school ging in NL). Het was leuk om hem even gezien te hebben!


Terug naar het nu..


Mijn lieve familie was hier voor 10 dagen. Afgelopen zaterdag heb ik ze gedag gezegd, maar over een maandje zie ik ze weer:). We hebben het zo ontzettend leuk gehad! Met z'n vijfjes hebben we veel kunnen zien hier in de omgeving en met m'n familie en m'n gastgezin hebben we ook super veel leuks samen gedaan. Het was zo gezellig, er was ook echt een goede click! We hebben geschoten, steak met een baked potato gegeten, gezwommen, Blue Bell Icecream tour gedaan. Het was gewoon super ook dat m'n ouders en broer en zusje alle mensen konden ontmoeten waar ik het afgelopen jaar veel tijd mee door heb gebracht. De vader van Hannah (waar we eerder ook een bedrijfsfeestje van hadden) gaf weer een bedrijfsfeestje. We waren met z'n allen gekomen. Voor m'n gezin was het heel leuk om mensen te ontmoeten en te zien hoe zo'n feestje is etc.

Het einde van het schooljaar is in zicht. Ik geloof dat ik nog maar één week of twee weken écht naar school hoef, daarna is het gedaan! Vanavond hadden we ons allerlaatste optreden met het koor en Glee tijdens de popshow. We hebben heel veel plezier gehad met z'n allen:). Het weekend nadat school over is gaan we trouwens nog wel met een groep mensen van het koor naar Austin voor de statecompetitie van solo & ensemble, maar dat is in een lokaal voor een jury en niet echt een optreden.

Gisteren en eergisteren bleef ik bij Lindsay slapen. We hebben uren gebakken haha. Een Hollandse appeltaart, koekjes, cakejes. Een groot gedeelte hadden we gemaakt voor de jongens die het gemaakt hadden tot state in track. Ze moesten vandaag rennen, ik ben benieuwd hoe ze het gedaan hebben! Ik had ze nog een succes briefje geschreven in het Nederlands haha, that must have been confusing.

Vandaag is het Serena's verjaardag, hoeraaaa!!! Morgen ga ik weer naar Austin voor een weekend gezellig om haar verjaardag te vieren. Ik heb er zin in! Vanavond is de enige avond dat ik thuis slaap deze week. En zondag. Volgend weekend is prom, aaaah!!! Ik kijk er naar uit:). Ik heb m'n jurk, de bus is geregeld (het is wel iets anders gegaan dan gepland, verhaal volgt) en vrijdag krijg ik een pedicure en een manicure. Haha, echt zo luxe!! De weekenden die ik nog heb voordat ik naar huis vertrek staan mooi volgepland.

Prombus verhaal:

We hebben een grote promgroep en zouden naar prom gaan in een partybus. Een partybus is helemaal cool, zeg maar. Stripperpaal, coole blauw/paarse verlichting, flatscreens, chauffeur erbij... helemaal cool dus! Nu had Maddie een redelijk 'goedkope' bus gevonden! Snel doen dus, dacht ze, want dit was een mooie deal. Wij hebben haar blind vertrouwd en $50,- gegeven. Nu blijkt dat we geen tv's hebben, geen gafe verlichting of striperpaal. Het is een shuttlebus! Zo'n busje die je kunt huren voor een lift naar het vliegveld!!! Ik lag echt in een deuk toen ik het hoorde. In plaats van in zo'n helemaal hippe bus, gaan we naar prom in een soort schipholbusje hahah, daar valt het promplan mooi in duigen. Iedereen werd helemaal gek, maar zo'n big deal vond ik het niet. Ik dacht: we versieren het busje wel.. komt helemaal goed! Volgens mij heb ik nog steeds niet door hoe onwijs belangrijk prom is voor velen hier, het wordt echt gezien als de grootst denkbare ramp haha! Natuurlijk helpt het niet echt dat de meesten in mijn promgroep lid zijn van de dramaclub. Ik zal wel foto's posten van het prombusje na prom, als ik het niet vergeet. Dat is dus volgend weekend.

Dat was het zo'n beetje voor April denk ik. Heerlijke maand. Erg zonnig en plezierig. Nu ga ik slapen, het is namelijk over twaalfen en morgen moet ik weer om 6 uur op. Het is wel een beetje eng om te gaan slapen though, er is een tornado voorspelt. Gelukkig hebben we een huis van steen. Ik hoor ook nog niks rammelen, geen luide storm ofzo. M'n bed lijkt me best veilig!

Fijn weekend allemaal en tot snel!!!

Liefs,
Esmée

Reacties

Reacties

oma/opa

We zien je weer graag terug in Holland/Hoorn, maar we begrijpen wel dat je moeilijk afscheid kan nemen van zo'n superflashing year. Hier begint het meer serieuze leven weer maar er is ook gezellige kneuterigheid en je big famailyTot juni enjoy the rest of yours stay liefs oma/opa

Papa

Hoi Es, ik vond het heel fijn om je weer echt gesproken te hebben en bij je te zijn. Geniet er nog even van, zo je lezen heb je nog veel te doen. Tot over een maand.

Jade

Hallo,

Ik heb je blog gelezen! Wat super leuk! Ik ga ook naar de vs als ik van school af ben en ik vind het heel leuk om blogs te lezen om alvast een beetje te kijken hoe het er aan toe gaat :) Heb je nog tips voor welke staat ik moet kiezen?

Groetjes van Jade

Esmée

Hallo Jade,

Wat leuk dat je m'n blog hebt gelezen. Een jaartje terug las ik zelf nog blogs van andere exchangestudents! Je kunt een regio voorkeur aangeven, maar de kans dat je in die regio wordt geplaatst is vrij klein. Mijn tip is om er met een open mind in te gaan en maar te zien waar je terecht komt. Het is het belangrijkste dat je in een goed gezin belandt.

Groetjes,
Esmée

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active