Esmée in the U.S.A.

The story of March

Lieve allemaal,

Springbreak was TE GEK! Ik heb het ontzettend naar m'n zin gehad met Lindsay en de familie en vrienden. We verbleven in Colorado in een vakantiehuis van de broer van Lindsay's vader. Het was een heel fijn vakantiehuisje. Best heel ruim, maar ook knus. We waren met z'n tienen, het was gezellig! We hebben onderweg ook veel gezien, zoals de grotten in Carlsbad en het aliëndorpje Roswell. Natuurlijk hebben we een aantal cheesy aliënfoto's genomen in Roswell haha. Rijden door New Mexico was een ervaring opzich, uuuuuren in de auto met niets anders om ons heen dan droog land en af en toe een rode rots. Ik vond het eigenlijk wel een heel mooi gezicht. Het was ook gaaf om te zien hoe het landschap verandert in bergen met bomen en sneeuw. Colorado is prachtig! Het dorpje waar wij waren was ook gewoon super leuk. Heel klein, maar echt zo leuk en gezellig. Het skiresort (Wolfcreek) was groot. Lindsay en ik hebben kilometers afgelegd op onze snowboards haha. De eerste dag hadden we een kaart voor de beginnerslift, en de tweede en derde dag hebben we gebruik gemaakt van alle liften. We hebben heel veel mensen ontmoet in de liften, dat was leuk. Bijna iedereen kwam uit Texas. De eerste dag hadden we een jongen ontmoet in de beginnerslift (ook uit Texas) waar we de volgende dag heel de dag mee door hebben gebracht op de piste. We hebben erg gelachen! Snowboarden is sowieso onwijs leuk! Op de terugweg zijn we gestopt in de hoofdstad van New Mexico: Santa Fe. Het was een heel leuke stad, met mooie markten. Heel kleurrijk, echt leuk! Ik heb een hippie-achtige tas gekocht in Santa Fe. Het is een week geleden dat ik terug kwam van onze trip, maar nu ik er weer over begin wil ik het overdoen. Het was een heerlijke Springbreak!

Hier in Brenham heb ik ook eigenlijk niets te klagen.. Het was de afgelopen dagen 30 graden! Ik heb heerlijk in de zon gelegen en een beetje muziek geluisterd en m'n boek gelezen voor Engels. Afgelopen week hebben Jim en Susan foto's van me gemaakt in de Bluebonnets. Hier in Brenham is het een traditie van vele gezinnen om familiefoto's te maken tijdens Bluebonnetseason. Ook veel Seniorpictures worden genomen met de Bluebonnets. Natuurlijk moest ook ik een paar foto's hebben van mezelf tussen de mooie, blauwe bloempjes. Het is wel echt een ding hoor. Auto's parkeren in het midden van de weg en je ziet overal poserende mensen (en mensen klungelen met camera's) als je door Brenham rijdt. Tussen m'n foto's zul je de Bluebonnetpics vinden.

Afgelopen vrijdag na track ben ik met Lindsay naar Sonic gerend. Het was zo warm, maar we hebben het gedaan. Heen en terug! We hebben twee grote waters besteld in de drive in haha. Het was heel grappig om daar te staan in plaats van te zitten in de auto. Een drive in is vergelijkbaar met een drive through, maar je parkeerd de auto en de bestelling wordt naar je toe gebracht.Plus het zijn rijen met parkeerplaatsen vanaf waar je eten kunt bestellen. Lindsay en ik hebben plannen bedacht voor volgende week. We gaan een picknick houden op het (nep)gras van het footballfield in het stadion (ik heb er zo veel zin in!!) en we gaan naar de Blue Bell fabriek rennen op donderdag, want die dag is er gratis ijs. Blue Bell is yummy!!! Vergelijkbaar met Ben en Jerry's, maar romiger en nóg lekkerder. Het beloofd een goede week te worden. Vooral de afsluiting hoop ik, want ik ga naar Austin! Jeeeeej, EINDELIJK! Ik ga voor een weekendje naar Serena, een andere Nederlandse uitwisselingsstudent die eerder voor een weekendje naar Brenham kwam en bij mij bleef slapen. We hebben een leuk weekend gehad, het was heel gezellig. Het was ook leuk om ervaringen uit te wisselen als twee Hollandse meiden onder elkaar. Ik kan echt niet wachten tot vrijdag!

Alhoewel... ik kan wel even wachten, want morgen staat er ook iets groots op de planning. Ik ga naar een basketballwedstrijd van de Houston Rockets!!! Ik heb nog nooit in m'n leven een basketbalwedstrijd gezien, en morgen ga ik naar een professionele wedstrijd haha! Lindsay's vader heeft gratis kaartjes voor een suite, dus dat beloofd wat! We gaan vooraf ergens eten en ik blijf die avond ook bij Lindsay slapen.

Vandaagwas ik naar College Station met Andie en Susan. We hebben geshopt en aan het einde van de middag gingen we naar Bryan, want Andie had een photoshoot. De foto's zijn heel gaaf! Ze worden nog gephotoshopt etc., maar ook zonder zijn het mooie foto's. Andie heeft een ambitie om model te worden. Ze is momenteel bezig met het opbouwen van een portfolio. Gisteren hebben we gekeken voor promdresses, en ik heb twee jurken gezien die ik heel erg mooi vind. Eentje is zacht blauw en deed me denken aan een disneyprinses jurk. De andere is paars, helemaal geen kleur waar ik in eerste instantie voor zou gaan, maar het was erg mooi paars en de jurk viel mooi en de stof was ook mooi. Ik zag ook nog een mooie roze jurk, maar deze zou heel erg ingenomen moeten worden want het was een size 12. Ik moet er een aantal nachtjes over gaan slapen.. en misschien vind ik DE jurk van het weekend in Austin. Ik heb Alex (een jongen uit Austin die vorig jaar naar de OSG ging als uitwisselingsstudent) trouwens laten weten dat ik dit weekend in Austin ben. Serena en ik gaan hem opzoeken en hij gaat ons een kleine Austin tour geven. Ik heb er zin in!

Verder gaat alles z'n gangetje, zowel op school als binnen het gezin..

Liefs,
Essie

Reacties

Reacties

Papa

Hoi Essie, wat een leuke dingen doe je steeds. De Houston Rockets, skiën in Colorado, track, Austin. Have fun!

Ankie

Geniet nog maar lekker Schat,
En kies de mooiste jurk uit die er te krijgen is voor de Prom.....
liefs mama

Car

Natuurlijk "volg" ik je op FB , maar dit is toch wel weer heel leuk hoor een lekker lang verhaal !
Ik heb ervan genoten, dus ik kan me voorstellen dat jij 100000000x zoveel geniet van alles wat op je pad komt.
Voor ons hier lijkt het net een film of een boek !
Liefs van ons allemaal uit Woggie.

xxx Car

opa/oma

jammer dat je niemand nodig hebt om je koffers te dragen, maar zonder dat amuseer je je prima zoals we zien greot
Oma /Opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active