Esmée in the U.S.A.

Thanksgiving achter de rug en Kerstmis in zicht + more

Hello everyone,

It's been a while.. maar hier weer eens een berichtje! Ik heb een hele hoop te vertellen, dus ga er gerust goed voor zitten.

Laat ik beginnen met de musical.. we zijn volop aan het repeteren en het is nog steeds hartstikke gezellig. Voor de hoeveelheid repetities (heel wat) hebben we eigenlijk nog helemaal niet zo veel voor elkaar gekregen. Een aantal dansjes, twee harmonies en we hebben een keer een scene doorgespeeld. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt als er straks druk op staat. In januari moeten we bijna elke dag wel repeteren.

We hebben nu een break van de musical en van school. De kerstvakantie duurt hier zo'n drie weken. In het nieuwe jaar begint school pas weer. Ik heb twee nieuwe classes, priciples of art and track (rennen). Deze twee classes vervangen Food Science en tennis. Food Science was best ok... Ik zat naast een tienermoeder. Ze had elke les veel te vertellen over haar twee kids, maar ik heb het wel een beetje gehad met haar. Ik had ook twee foodclasses, dat was de main reason om over te switchen naar principles of art. Dit vak is gericht op media. Verder heb ik me niet echt verdiept in wat dit vak precies inhoudt, dus ik laat me verrassen. Ik weet dat ze Cub News in elkaar zetten in deze les, dat is het school journaal. Een keer in de week wordt dat uitgezonden op de tv in de klaslokalen. Dus misschien wordt ik wel schooljournaalpresentatrice. Ik heb ook veel zin in track. Lindsey (zusje van m'n vriend Will) doet ook track, zij heeft als 'specialisatie' poolstok hoogspringen. Echt zo gaaf! Met haar kan ik het goed vinden en met Julie ook, dus dat is mooi. Behalve Lindsey en Julie zijn het vooral jongens die track doen.

Deze vakantie is een lazy break, ik ben sinds gisteren namelijk ziek. Er stonden wel wat activiteiten op de planning, maar die verschuif ik naar volgende week als ik weer opgeknapt ben. Ik ga paardrijden. Julie heeft heel veel paarden, haar familie fokt paarden en verkoopt ze. Ergens in de vakantie ga ik bij haar langs om paard te rijden. Op voorhand weet ik al dat ik geen paardrijtalent heb. Dat verwacht ik omdat ik niet goed ben met dierencommunicatie. Maar ik heb er wel veel zin in.

Ik ben ook al een flinke poos helemaal in de kerstsfeer... Overal hoor ik kerstmuziek en veel huizen zijn verlicht met kerstlichtjes of hebben een opblaas Rudolf the rednosed reindeer of Frosti the snowman voor de deur. Ook wij hebben uitgepakt. Ons huis is nog bescheiden verlicht in vergelijking met de anderen. Gewoon gezelig. Zondag reden we op de terugweg van opa en oma langs een huis dat heeel uitgebreid verlicht was. Je moest de radio op zender 88.7 zetten, dan hoorde je kerstmuziek waar de verlichting op danste! Je hebt het misschien wel eens op youtube gezien. Het was zooo awesome! Verder hebben we met ons choir veel kerstliedjes gezongen. In een gehandicaptenhuis, een bank (geldbank), the auditorium op school, een kerk en een basisschool. Dat vond ik allemaal erg leuk! Ik heb een filmpje van ons kerstconcert.http://www.youtube.com/watch?v=SUvJz13zo08 <dit is de link! Het zijn twee liedjes waarin ik een solo had. Baby it's cold outside en Santa Baby. Ongeveer halverwege begint Santa Baby. Ik ben het meisje in het zwarte jurkje met de glittertop en de zwarte laarzen.

Een leraar had m'n historyteacher verteld dat ik had gezongen met het kerstconcert. Coach Cook (historyteacher) wilde het horen en ook de mensen in m'n geschiedenisklas, dus toen ging ik een stukje zingen in de klas. Nu wilt een jongen in m'n geschiedenisklas een song met me opnemen in een studio. Haha, hij is een apart figuur. Komt uit the big city, zat bij een gang en is in de gevangenis belandt. Nu hij God heeft gevonden betert hij z'n leven en gaat hij weer naar school. Daar schrijft hij raps over... Elke ochtend laat hij zijn maatjes z'n raps horen tijdens de geschiedenisles. Hij steekt de jongens aan, want ze schrijven nu allemaal raps. In ieder geval is het de bedoeling dat ik in het refrein een stukje zing. Ik kan me voorstellen dat vele lezers denken: doe dat maar niet Esmee. Maar ik wil wel meewerken! Hij is echt wel ok.

Afgelopen vrijdag hadden we een bedrijfsfeestje van de vader van Hannah z'n bedrijf. Het was gezellig. Er was muziek, eten en later karaoke. Ik heb lekker gedanst, als een van de weinigen. Er was een stel dronken vrienden van de broer van Hannah, en met hen had ik een soort battle, dat was lachen. Met Bradon's sister Ashley heb ik karaoke gezongen en ook nog twee liedjes alleen. Mr. Appel en Andie deden een baby it's cold outside duet, mr. Appel was erg lachwekkend. Het was een gezellige avond!

Binnen het gezin gaat alles nog steeds goed! Ik kan het met elk familielid goed vinden, dus dat is mooi. Kleine ergernissen af en toe, maar ook dat valt mee.

Thanksgiving was trouwens ook een leuke celebration! We hadden een pre Thanksgiving party @ Paige' s grandma en hier thuis kwam familie over. Natuurlijk hadden we turkey, sweet potatoes, cranberry sauce en alles wat je maar kunt bedenken dat bij Thanksgiving hoort.We deden helaas niet aan Black Friday shopping. M'n gastgezin vindt het onnodig en misschien hebben ze daar wel gelijk in, maar ik had het leuk gevonden om tussen alle Amerikanen in de rij te staan voor Walmart en iedereen crazy te zien worden. Ik heb youtubefilmpjes gezien instead. Conclusie: mensen zijn net dieren.

Maar ja, ik heb het gezellig hier. Af en toe verbaas ik me nog wel over iets, maar eigenlijk begint m'n leven hier heel normaal te worden. Het is niet per se leuker, ook niet stommer. Gewoon anders, en ik leer er heel veel van. Sommige dingen lijken ook heel erg op elkaar hoor. Vorige week had ik een slaapfeestje bij ons thuis met 5 meiden. In de bios hebben we New Years' Eve gezien, daarna hadden we een kampvuur met s' mores (ik laat je zien wat dat zijn als ik ooit bij een kampvuur met je zit) en daarna hebben we meer films gekeken. Het was een leuke avond! Alle weekenden zijn leuk eigenlijk. Anders dan de weekenden thuis, maar leuk! Het weekend ervoor bleef Amy slapen. We hebben Audrey Hepburn movies gekeken en gingen naar de Christmas stroll (dat is een soort carnavalparade, maar dan voor kerst, plus het is in de avond met lichtjes). We hadden afgesproken met een groep meiden.

M'n gastgezin is ook echt heel goed voor me, en ik probeer hen ook dingen terug te geven.Afgelopen zaterdag hebben Kate en ik een fancy diner voorbereid. Ik wilde het eigenlijk alleen doen, maar ik had veel te grote plannen. Dus ik was blij dat Kate mijn hulpchef was. Ik wilde mama's famous dessert maken: de Missisippi mud. Verder had ik recepten bij elkaar gezocht via het internet. Vooraf had ik een carpaccio/rauwe ham met meloen, als hoofdgerecht een aardappelgratin met kippenborstjes gevuld met pesto, mozzarella en tomaat en ingewikkeld in prosciutto. Het toetje was de Missisippi mud. Zelfgemaakte chocolademousse, gecarameliseerde pecannoten en slagroom met oreo's geserveerd in laagjes in een wijnglas. Het was erg machtig, maar yummie! M'n gastgezin was onder de indruk. Ik ben van plan om meer te koken deze vakantie. Ik zat te denken aan iets typisch Hollands, zoals hutspot.

Ik heb nog meer te vertellen dan dit, maar ik laat het hier maar even bij voor nu.

PS: papa en mama: heel erg bedankt voor jullie (voedsel)pakket!!! I love it, and I'm not the only one (m'n gastgezin is er ook erg blij mee). Al mijn andere lieve familieleden en vrienden: bedankt voor de mailtjes/berichtjes/e-cards.

Iedereen hele fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuw jaar!

Liefs,

Esmee (het streepje op de e doet het niet op dit Amerikaanse toetsenbord)

pplapapaa

Hoi lieve Esmée, fijn om te lezen wat je allemaal doet, natuurlijk hoor ik het ook via skype maar als ik het zo lees dan ben je wel met heel veel leuke dingen bezig. En daar doe je ook voor, Geniet er van, voor je het weet is het jaar voorbij, Beterschap en tot skypes

opa/oma

nice stories. Je beleeft leuke dingen en leert veel van de culturele verschillen, haal daar dan de meest positieve dingen uit en je wordt een "rijkere" lady.Groeten aan je vriend Will en rappt er maar lekker op los met de bekeerde rapper

Esmée

Zo is dat pap! Ik spreek je snel weer via skype.

Opa en oma (ik vermoed dat het opa was): deze reactie maakt me aan het lachen!! :D Ik zal Will de groetjes doen en ik zal er op los rappen met bekeerde rapper Steve-O (his rappersname). Enne, het positieve uit alles halen zal ik zeker doen!

Esmée

Dat zit in me

Dannique & San

Hee Essie,
We hebben het filmpje gezien! Vet leuk! Ik zocht eerst heel erg op de achtergrond, maar ja, natuurlijk stond je vooraan! Hahaha, super leuk! Dat je dat allemaal durft, respectttt. :) We zien dat alles super met je gaat meis, keep on going!
Liefs,
Dannique & San (mijn moeder :) )

mama

Hee Schat van me,
Wat een heerlijk verhaal,maar we hadden natuurlijk al veel gehoord via Skype zoals papa al schreef.
Maar ik weet dat je weer een heleboel mensen blij maakt omdat je weer een stuk(je) hebt geschreven :)
Enne als je nog meer recepten nodig hebt laat het me weten,
WANT ....De liefde gaat door de maag
Fijne dagen lief,
Kus mama en de Groeten aan Will

Tess

Hoi lieve Esmée,
Wat zijn al je verhalen leuk! Ik ben blij dat je het zo fijn hebt daar en kijk al uit naar je volgende blogs!
Liefs

Sharon

Wat een leuke post weer!
En je optreden is echt leuk!
Gaaf zeg dat je een song gaat opnemen met een ex gevangene :P

xxx

Papa,mama,thijs en laura

Lieve Esmée,
De laatste dag van het jaar,een Super Jaar...
Dat 2012 weer zo'n mooi jaar gaat worden voor je.
Een hele dikke kus om 24.00 uur voor je,Nederlandse en Amerikaanse tijd,extra veel oliebollen :)Heerlijk....
heel veel liefs Papa,Mama,Thijs en Laura

caroline

Lieve Esmeé ,

Wat prachtig gezongen en wat een heerlijk verhaal ! Ik "volg" je nu op FB , maar dit is toch wel veeeel leuker hoor, die lange verhalen.
Ik moets helemaal huilen van je filmpje zo mooi en zo gaaf ! Ook al ben je "maar" mijn stiefnichtje...ik ben echt helemaal trots ! Super !
Heel veel plezier en genieten maar weer xxx
car