Esmée in the U.S.A.

First few days in Brenham

Hoi lieve familie en vrienden,

Heel erg bedankt voor alle reacties, ik vind het leuk om van iedereen wat te lezen. Het is hier geweldig! Ik kom net terug van een soort speeltuin/pretparkje. We hebben gelasergamed, gecard, wand geklommen, midgetgolf gespeeld. Allemaal van dat soort dingen! Ik ging samen met Andie en daar zagen we vrienden van haar. Ze zijn allemaal heel aardig en gaan naar dezelfde school! Ik heb echt een leuke avond gehad en ik geloof dat ze morgen ook op Andie's swimming/birthday party komen, dus dat wordt leuk.
Elmar komt uit Nederland, we waren samen naar New York en vlogen samen naar Houston. Hij komt misschien ook morgen naar Andie's feestje want hij woont bestwel vlakbij (in Houston). We gaan morgen shoppen voor school en daarna is al snel het feest, so another busy day. Vandaag heb ik rondgelopen op school... de school is groot! Je hebt een speciale hal voor zang, theater en drama, een speciale hal voor vreemde talen en zo gaat het maar door. Het is geweldig en zo groot! Ik heb vandaag vakken gekozen die ik leuk vindt, ik moet alleen nog m'n rooster krijgen. Ik heb gekozen voor journalistiek/yearbook, interieurdesign, zang, theater, tennis/track, een soort gymles, food science, US history, typles, wiskunde en Engels. Ik moet alleen nog kijken welke vakken ik precies terugvindt in m'n rooster, want ik kan lang niet al deze vakken volgen. Ik ben benieuwd wat het zal worden! Gisteren kwam een vriend van Andie langs, hij heet Dallas en is super aardig. Echt een lieve jongen. Hij vond het helemaal leuk om me te ontmoeten, wilde meteen op de foto en die foto is nu zelfs z'n profielfoto op facebook! Ik vond het grappig!! Ik heb echt al bestwel veel gedaan sinds ik hier ben. Nog niet naar de wallmarkt geweest, maar wel naar een ander soort supermarkt waar we allemaal Amerikaans snoep hebben gekocht en ook bruin brood en gouda kaas. Ik had stroopwafels meegenomen en iedereen is er DOL op. Jim houdt heel veel van ijs, dus gisteravond hadden we ijs met stroopwafels. De eerste avond hebben we een ijsje gehaald. Dat was grappig, het was namelijk een drive-through voor ijs. Ik had een blizzard, erg lekker. Het was trouwens wel heeeel veel ijs voor size mini, maar ik kreeg 'm makkelijk op want het was lekker (beetje macflurry achtig). We gingen met de truck. Jim heeft zo'n heel gave, grote, Amerikaanse truck. Echt zo'n hoog ding, ik vind 'm geweldig. Ik post later vast wel een foto van de truck. Ik heb zaterdag ook nog gezwommen in het zwembad, het water is lekker. 'S avonds is het heerlijk buiten. Heel warm, maar ik vind het lekker. Ik vind het minder dat de airconditioning in elke winkel zo hoog staat. Het is zooo koud in winkels, er is echt een groot contrast tussen binnen en buiten dus. Verder heb ik gisterenavond Twilight gekeken met Andie in de gameroom, de bank voor de tv daar zit heel erg lekker. Vanavond hebben we Burlesque gekeken. We hebben hem alleen niet af gezien, dus dat doen we morgen. Susan had heel lekker gekookt vanavond. Aardappeltjes met rozemarijn en knoflook en een soort van asperges en heel lekkere steak (gegrild op de barbecue)... mmmyummie. Het was de eerste maaltijd echt thuis, aan tafel etc. We hebben tot nu toe zo veel buitenshuis gegeten. Heel veel lekkere dingen, zoals zondag na de kerk (OHJA, daar moet ik ook nog over vertellen!!!) een burrito met vlees en guagamolen (ik weet niet hoe je dat schrijft) en tomaatjes en chips met kaassaus. Ik vind het eten zo lekker hier, ik kom zeker wat fatsiger terug haha. Dat wat ik net omschreef is dus een ontbijt/lunch hier. Ze ontbijten meestal niet en gaan in de middag ergens warm eten.

Naar de kerk was raar... ik ben dat allemaal zo niet gewend. Ik ben te nuchter opgevoed voor al dat Allelujah gedoe, maar ik zal er gewend aan raken en het was eigenlijk bestwel grappig. Op een gegeven moment moest iedereen elkaar een vredevolle dag toewensen en toen gingen de mensen elkaar knuffelen en weet ik veel wat allemaal. Ik deed maar een beetje hetzelfde, maar het voelde best vreemd. Verder heb ik een verhaal aangehoord over dat Jezus niet altijd antwoord geeft (als je voor hem bid), dat hij soms nee zegt en dat was een lang verhaal. Andie zingt in de kerk. Het is haar werk, dus ze krijgt er voor betaald. Ze zingt heel mooi. We gaan samen zangles nemen op school, dat wordt leuk! Net als tennis en theater.

Wat moet ik verder nog vertellen? Hmmm, ik heb een mooie kamer. Hij is lekker kleurrijk, ik vind 'm leuk. Het is de oude kamer van Kate, maar zij woont nu op een campus. Als ze hierheen komt in sommige weekenden slaapt ze in de logeerkamer. Ik heb zin om haar ook te ontmoeten! De logeerkamer is ook een prachtige kamer trouwens. Mooi hoog bed, veel kussens. Het huis is sfeervol, net als thuis.

Jim is Nederlands aan het leren, en dat gaat best goed! Behalve het woord Zuid, het klinkt als zout als hij het zegt. Zo grapppig, het lukt 'm gewoon niet!! Ik vind het leuk om wat Nederlands te leren. De familie is zo aardig, ook de hond! De hond is groot, maar het valt mee hoe bang ik ben. Het werd ook wel eens tijd om definitief over dat hondenangst-gebeuren heen te komen, dusss dat lijkt goed te gaan. Er is alleen een klein probleem met de hond en dat is dat ie uit z'n adem stinkt, maar wat doe je eraan hè...

We hebben het aan tafel gehad over schieten met een pistool en een geweer (als pap en mam het tenminste goed keuren, maar dat hoop ik heel erg want ik heb er nu al zoooo veel zin in), een rodeoshow zien hier in Brenham en in Houston (daar schijnt het heeeel groot te zijn!) en vliegen in een klein vliegtuigje. We hebben het over nog veel meer leuke uitjes enzo gehad, maar dit is een soort van top 3 voor mij van wat ik hier zeker wil doen en zien. Morgen sta ik op om 9 uur en dan gaan we schoolshoppen en het is Andie's verjaardag dus 's avonds feest. Yesssssssssssssss, dat wordt een goede dag. Ik hoop dat ik niet al te moe ben, want dat ben ik nu wel. Ik ga geen goede avond zeggen, maar goede morgen (het is ten slotte morgen in Nederland). Dus goede morgen allemaal!!! En ook een goede middag en avond! Gewoon een goede dag dus:).

Reacties

Reacties

Thijs

Heeeeee SY! Leuk verhaal joh, ik ben jaloers op het vliegen in een klein vliegtuig, dat is pas echt vliegen. haha. Papa en mama hebben het nu over dat schieten (dikke kans dat het lukt). Er zijn alleen 2 dingen die mij erg verbazen: Je maakt 3 grove dt-fouten en WISKUNDE (?!). hahah! He meid, veel knalplezier, HOWDY HOW

Esmée

Heeeeeeeeeeee Thijssie! Je hebt helemaal gelijk broer van me... Ik heb wat grote dt fouten gemaakt, maar ik kan m'n moeheid de schuld geven.

Yesssssss, dat is pas echt vliegen hè. Oh, dat wordt zo leuk. Jim is sowieso tof, ik weet zeker dat hij een leuke stage voor je zou kunnen regelen op 't vliegveld in Houston als je een stage moet doen en dat zou willen.

Hier is het zo normaal om te schieten! De vrienden van Andie die ik gisteren heb ontmoet bij dat fun park waren helemaal verbaasd over dat ik dat nog nooit heb gedaan. You've never used a gun before!?!!?!?! Haha, echt funny. Ik heb vandaag geshopt met Andie en Kate en daarvoor hebben we gegeten bij Red Lobster, een seafood restaurant. Ik had heel lekkere pasta met krab en creamsauce en het was super lekker! Jij had de garnalen (gamba's) hier zeker lekker gevonden. Met een beetje knoflook en ik weet niet wat nog meer precies, maar het was lekker.

En tsja, wiskunde is verplicht... Maar dat wordt vast een heel makkelijke wiskunde (je kon meer dan 10 verschillende soorten wiskunde kiezen, mijne is makkelijk als het goed is). Als ik morgen slaag voor een soort van test ga ik US History volgen op de lokale college. Ik ben maandag net aan gezakt, dus hopelijk haal ik het morgen. Het was net als een examen, het duurde 3(!) uur. En dan zak je... pfffff. Maar ik moet en zal het halen, dus morgen heb ik een herkansing.

Dankjewelllllllll Thijs, dat gaat vast lukken en HOWDYHOW back.

Sharon

Klinkt weer super leuk, en wat is het zwembad mooi!

Ga je ook foto's maken van de school?
Ik hoop dat je het examen haalt, en je vakken klinken echt leuk.

veeeeel plezier daar!!

groeten Sharon

Esmée

Heee Sharon!

Dankjewel voor je berichtje! Ik ga nog foto's maken van de school:), misschien maandag tijdens m'n eerste schooldag. Ik heb m'n examen niet gehaald helaas, maar blijkbaar is m'n Engels gewoon nog niet goed genoeg om een vak te volgen op collegeniveau. Ik baal er wel van, maar helaas.

Dankjewelll!!!

xxx Esmée

Sharon

Jammer zeg, kan je daar later in het jaar dan niet mee beginnen? Je engels gaat vast met de dag vooruit :D

Leuk zeg maandag al naar school!
Ik ga zondag al op kamers, vind ik ook wel spannend :P


xxxxx

Dannique

Wat leuk om dit allemaal te lezen! Echt gaaf!
Je hebt het zo te lezen super naar je zin!
Blijf schrijven, ik wil allessss weten!
lieefs, xxxx.

Merel

Suuuuper Es!
Leuk om dit allemaal zo te kunnen lezen.
Heel veel plezier met alles verder :)
Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active