Esmée in the U.S.A.

Mijn eerste schoolweek!

Hoi allemaal!

Mijn eerste schoolweek zit erop en ik heb jullie een hoop te vertellen. Bereid je dus maar voor op een lang verhaal!

Ik heb de zondag voordat school begon geschoten en dat was super gaaf. Het was nog leuker dan ik had verwacht, ik voelde me een echte cowgirl. In Jim's truck reden we naar het huis van mr. Appel en Bradon (heel groot, prachtig huis!!!) en daarachter is een groot uitgestrekt veld waar we goed konden oefenen. We waren er met zonsondergang en het was gewoon een heel mooie avond. Ik was goed met het pistool, maar niet met het geweer. Het geweer was zwaar. Ik ga oefenen, dan schiet ik aan het einde van het jaar alle kleiduiven uit de lucht.

De eerste schooldag begon met US History en dat is echt boring. Elke dag heb ik geschiedenis, dus dat wordt wennen. Aan het einde van het eerste lesuur hoor je één of ander babbeltje door de speakers (een announcement) en dan volgt de pledge. Iedereen staat op, legt zijn hand op het hart en zegt iets. De eerste keer was vreemd. Ik zat op m'n stoel, keek om me heen en vroeg me af wat iedereen deed. De leraar kwam naar me toe en legde uit wat de pledge is. Nu sta ik ook op en leg ik m'n hand uit respect op m'n hart, maar de pledge hoef ik niet uit m'n hoofd te leren. Op mijn school doen we de pledge trouwens zowel voor de Amerikaanse vlag als voor de Texaanse vlag.

Tijdensfoodscience moest ik naar het toilet. Ik wist niet of het gebruikelijk was om te vragen of je naar de wc mag midden in een uitleg, maar ik moest zo nodig, dus vroeg ik het maar. Gelukkig, ik mocht naar de wc! Het rare was dat ik een cd mee kreeg. Ja, echt een cd.. Ik wist me god niet wat ik ermee moest. Ik vroeg de lerares: what am I supposed to do with this cd? En zij zei: just bring it. Dus ik dacht oké.. het zal wel. Ik moet vast iemand vinden aan wie ik deze moet afleveren (klein klusje) of misschien moet ik 'm ergens in stoppen omde deur van het toilet te kunnen openen ofom door te kunnen trekken. De raarste dingen kwamen in me op! Ik liep met die cd in mn handen naar de wc toe.... zonder enig idee te hebben wat ik er mee moest. Ik kon gewoon de wc in, ik zag geen gleufje waar ik die cd in kon doen. Dus ik snapte het niet. Ook geen leraar die zei: jaaa die cd is voor mij! Ik durfde bijna niet de klas binnen te stappen en de cd terug te geven, maar dat deed ik toch maar. Wat bleek nou?! Die cd is je 'hallpas'. Dat is een bewijs van de leraar dat je naar de wc mag. Als leraren op de gang vragen naar je halpas, dan moet je die cd laten zien. Ik vertelde Andieaan het einde van de middagover de cd en vroeg of zij enig idee had wat die cd te betekenen had. Ze moest heel erg lachen, maar gelukkig kon ze me dus vertellen waar die cd nou voor was. Tennis was heel leuk, ookal was het keiiiiiiiiiiiheet. Echt zweten, maar wel fun. We hebben een leuke groep en ik vond het gewoon al leuk om naar de tennis te lopen en m'n rugtas in de auto van Robert te dumpen. Ja, het was een leuke dag. En wat een MEGAAAA parkeerplaats... die schoolbussen zijn ook zo'n leuk gezicht!

De tweede dag vond ik fashiondesign erg leuk. Alle meiden in die klas zijn heel aardig en geïnteresseerd. Ze wilden me aldoor horen praten, omdat ik zo'n leuk accent heb schijnt. Ook de lerares vind ik super leuk! Ik heb heel veel zin in de fashiondesign-lessen en hetzelfde geldt voor Culinary Arts. Dat wordt echt een leuke class! Het zijn beiden electives, maar ik denk niet dat het makkelijk wordt. Voor Culinary Arts gaan we schoollunches voorbereiden, voor de leraren koken, de catering verzorgen op verschillende evenementen. Ik heb er zin in!We moeten trouwens een haarnetje dragen en een shirt en een petje (met je eigen naam!), ik vind het leuk! Ook voor Glee en fashiondesign krijgen we shirts. De Gleeclub is echt leuk trouwens, het doet me zo erg denken aan de serie Glee! We hebben zelfs een footballguy in de Gleeclub (denk aan Finn, Glee) en echt allemaal verschillende soorten mensen.

Het schoolsysteem is hier heel anders dan in NL. Van Freshmans tot Seniors: alles zit door elkaar in een klas. High School duurt 4 jaar. Ik ben een Junior, derdejaars.

Woensdagavond ben ik voor het eerst naar het grote footballstadion geweest hier in Brenham. Ik keek m'n ogen uit, zo gaaf!!! We (Jim, Susan en ik) gingen er niet heen voor football, maar voor Track. Bradon had een Trackwedstrijd en we gingen kijken. Hij deed het heel goed en was vierde. Thursdaynightdinner-avond aten we bij de Mexicaan met mr. Appel, Bradon en James (vriend van de zus van Bradon). Dat was erg lekker en gezellig! Andie en mr. Appel gingen karaoke zingen, was leuk! De volgende keer doe ik ook gezellig mee!De week ervoor aten we Italiaans (voor zover je het Italiaans kunt noemen, maar het was wel lekker) en waren we met een hele groep.

De dagen op school zijn verder leuk. Soms voel ik me niet op m'n gemak, zoals tijdens geschiedenis, maar verder gaat het goed! Ik heb al veel leuke mensen ontmoet, maar ik moet nog even zien wie m'n vrienden worden enzo. Ik ben blij dat ik Andie heb hoor trouwens!

Vrijdag was de peprally voor de avond van de thuiswedstrijd! Iedereen verzamelt zich in de gymzaal, de cheerleaders doen trucjes en dansjes en de vlagmensen lopen rond met vlaggen in de kleuren van onze school (groen en wit). De schoolmascottes (jongens cub en meisjes cub) doen ook hun ding en de footballguys zitten allemaal in het midden op een stoel met een groen jasje aan. Heel veel gewone leerlingen droegen die dag groen. Er was een linedance team van Texas A&M (mega grote college) en ze waren suuuper goed. Ze droegen allemaal een spijkerbroek met cowboylaarzen en de jongens een cowboyhoed. De peprally is ervoor om de schoolspirit er een beetje in te krijgen bij iedereen, om de mensen op te peppen! Ik was een beetje overdondert, ik wou dat ik m'n camera mee had! Maar er komen nog meer peprally's, elke vrijdag als de jongens thuis spelen.

'S avonds was de game, joehoeeee! I was so excited! Er kwamen heel veel mensen kijken naar de wedstrijd, het hele dorp verzamelt zich met de footballgames in en rondom het stadion. Allemaal mensen in het groen en helemaal in het sfeertje. Ik had echt een filmgevoel! Cheerleaders, bands, danceteams, vlaggen, mascottes. Alles was zoals ik het had verwacht. Voor de meeste tieners gaat het om het sociale gebeuren van de footballgames en niet om de wedstrijd zelf. Dus vrienden zien, snowcones eten/drinken en kletsen. Dat heb ik de eerste helft van de wedstrijd gedaan en de tweede helft bleef ik zitten bij Jim en mr. Appel. Zij hebben me wat uitgelegd over het spel. Ik vond het echt heel tof, ik kijk uit naar meer wedstrijden!

Ik zie heel veel cowboyjongens rondlopen bij mij op school. Ze mogen geen hoed dragen van de dresscode, maar ze zijn te herkennen aan hun spijkerbroek, cowboylaarzen en hun countryriem. Ik vind het heel grappig om te zien, maar ze zijn niet aantrekkelijk hoor. Ze hebben namelijk allemaal een dikke kont. Ja, everything is bigger in Texas. Zo ook de cowboykonten.

Zaterdagochtend heb ik gebrunched met Jim bij Whataburger. Dat is een chain in the Southern States (net zoiets als Mac Donalds). In de middag heb ik geluierd in het zwembad en 's avonds kwamen er vrienden van Jim & Susan eten (de ouders van Jeremy, vriend van Andie, hij was er vanavond), was allemaal hartstikke gezellig. Vandaag was de exchangestudent meeting en dat was super boring, dus daar heb ik niet veel over te vertellen. Het was een lange rit en het was leuk om andere exchangestudents te ontmoeten en om Elmar weer te zien, maar verder ging het alleen maar over regels blablabla en het duurde 4 uur. Saai dus. 'S avonds was wel gezellig. Jeremy kwam langs om Andie te helpen met haar huiswerk en daarna hebben we Step Up 3 gekeken. Dat was gezellig, Jeremy is een leuke jongen!

Dat was m'n verhaal over deze week ookal heb ik nog veel meer te vertellen.
Houd m'n foto's in de gaten als je dat leuk vindt, binnenkort post ik weer nieuwe!(Schietfoto's kan ik helaas niet publiceren, i.v.m. regels van de organisatie.)

Liefs,
Esmée

Reacties

Reacties

Dannique

hahahahahhahaha.
Ik ging helemaal stuk om je cowboybillen en je cd voor de wc. (En dat rijmt..)
Jammer dat je geen foto's van je schietacties mag posten! Die wil ik juuuist zien! Maar het klinkt allemaal zo leuk! En daar is het tenminste mooi weer! Behalve dan die enge orkanen enzo..
Nouja, ik kijk weer uit naar je volgende verhaal! :D
Heel veel liefs,
Dannique.

Ank

Dag Esmée, ik kijk als secretaresse van je vader (moet zijn verhalen toch begrijpen nietwaar?) ook af en toe in je blog en ik geniet van je verhalen. Ik wens je een heel fijne tijd daar!
met groeten uit Hoorn,
Ank van der Linde

Merel

Geweldig schat. ik ben trots op je :)
Love u

Thijssssssssss

Heeeeee essie,

Leuk om al die verhalen te lezen hoor, schieten lijkt me echt vet! Ik zie dat je kleiduif geschoten hebt? Merk je al die fases die ook in dat ene boekje staan? haha. Nou meid, je slaat jezelf er wel doorheen! Moeten ook maar eens facetimen, maar ik weet niet hoe dat allemaal werkt:P

Daaaagggg esisssie

Buuv Sharon

Hey Esmée,

Net terug uit Frankrijk (gelukkig wat meer zon dan in NL;-) en gauw al je verhalen ingehaald.... Serious Adventure! Het is al genieten om het te lezen, laat staan om het te beleven!! We zullen je met veel plezier blijven volgen. Have fun, liefs, de buurtjes

caroline

Wat een heerlijk verhaal weer, ik ben bijna teleurgesteld als ik weer hier op je blog zit en er is geen nieuwe story ! Hoeveel indrukken kan je nog opdoen, veeeeeeel denk ik. Kaylee kwam dit weekend "Belgje Bart" tegen in het Kroeggie. In haar beste Frans ( later bleek dat Bart "gewoon" ned. spreekt) wilde ze hem duidelijk maken hoe de relatie zit tussen jou en haar. Nu is dat in gewoon nederlands al een hele opgave, dus in het Frans werd het helemaal niets !!
Tot schrijfs en geniet van alle dagen !
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active