Esmée in the U.S.A.

One month in les États-Unis

Hi kikkertjes!,

De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen, ik woon inmiddels een maand in Texas! Het is nog steeds elke dag minstens 30 graden, meestal net geen 40. Elke dag tennissen in de hete zon is heet (dûhh), maar met genoeg water is het prima te doen en ik geniet nog steeds met volle teugen van het warme weer! Ik begin al beter te worden in tennis en ik vind het leuk om een nieuwe sport te leren. Vorige week hebben Andie, Kate, Amy (vriendin) en ik zelfs op een zondag getennist. Vandaag zijn Andie en ik na het tennissen met kleren en al het water in gesprongen haha. Kate was hier twee weken terug in het weekend, dat was erg gezellig! Kate is heel aardig en we hebben een heel leuk weekend gehad. We zijn met z'n allen naar een komiek geweest (Brian Regan, erg funny!) en hebben gegeten bij een soort van Pejo. Ik heb ook voor het eerst Frozen Yoghurt gegeten, mmm. Vergelijkbaar met ijs. Jeetje, dit alles lijkt alweer zo lang terug!

Afgelopen zaterdag ben ik naar de bruiloft van de broer van Hannah geweest: mijn eerste bruiloft ooit! Het was een echte country wedding, super gezellig. We hebben veel gedanst, gegeten en gelachen. Ik heb allemaal nieuwe country dansjes geleerd. Simpele dansjes, zoals de plopdans, maar dan effies anders. Dit weekend was Madalyn in Brenham (vriendin van Andie), ze gaat naar school in Austin en woont daar. Het was leuk om haar te ontmoeten, heel leuke meid! We reden in Madalyn's auto naar de bruiloft, muziek hard aan en meezingen maar haha.

Vrijdag ben ik trouwens naar de bios geweest. Naar Apollo 18: verschrikkelijke film! Ik schrok wel heel erg op sommige momenten, maar het was een slechte film. We hebben wel gelachen om Hannah die niet durfde te kijken. Met Kate en Andie ben ik nog naar Winnie the Pooh geweest de week ervoor.. dat was schattig. The Help is de beste film die ik heb gezien tot nu toe in de bios. Ik kijk ook veel Disneyfilms met Andie. Alladin, Tarzan, Beauty and the Beast... Ik had deze films nog helemaal niet gezien. Tarzan is m'n favoriet, naast the Lion King. Ik ben een heel grote Lion King fan en straks komt de Lion King uit in 3d. Ik kan echt niet wachten, dat wordt m'n eerste 3d film!!!

Ja, in de avonden kijken we vaak films. Of ik doe wat huiswerk. Jeremy komt ook vaak langs om huiswerk te doen, maar meestal starten we een potje Yahtzee. We zijn allebei addicted en heel fanatiek. Morgen ga ik 'm eens een poepie laten ruiken! Figuurlijk natuurlijk.

Op school gaat alles goed, ik heb het leuk. Vorige week heb m'n eerste tienermoeder ontmoet. Echt nog een meisje, ik kan me niet voorstellen dat ze een kind heeft. In m'n geschiedenisclass zit ook een zwanger meisje. Het is hier de normaalste zaak van de wereld, maar ik vind het nogal shocking. Morgenochtend krijgt de hele school sexuele voorlichting. Er komt iemand van buiten school langs om een sexpraatje te houden, dat werd eens tijd. Verder gaat alles zo z'n gangetje. Ik heb auditie gedaan voor een solo met Glee en ik hoor binnenkort of ik 'm heb. Ik heb ook m'n eerste FCCLA meeting gehad. Binnenkort gaan we jurkjes naaien voor meisjes zonder kleren in verschillende arme landen. Ik vind het een heel mooi project.

Het is 1 uur 's nachts en m'n wekker doet z'n ding om 6:00, dus het wordt tijd om te gaan slapen. Ik kan jullie helaas nooit alles vertellen wat ik wil vertellen, maar ik hoop dat ik jullie toch weer voldoende op de hoogte heb gesteld.

I'll keep you posted!!!

Lieve groetjes van Esmée

Reacties

Reacties

caroline

Wat een verhaal weer ! je mama smste mij al dat je weer een verhaal had geschreven, ik hou d'r van !!! Ik "kijk" bijna elke dag even op je blog, ik vind het zelf gewoon zo spannend en leef zo mee met jou maar ook met Ankie ( en natuurlijk met allemaaal) Hoe is het mogelijk, dat er zoveel tieners daar zwanger zijn en het kind krijgen onvoorstelbaar. Lieve Esmée heel veel liefs weer uit het natte koude Wognum , ik vind het geweldig dit avontuur. !

Buuv Sharon

Hoi Esmée, leuk weer wat van je te lezen. Heb je geen last van de bosbranden in Texas??
groetjes, Sharon

Tess

Hey Es! Wat fijn dat je het zo leuk hebt en wat een leuke verhalen schrijf je toch weer, echt een journalistje! liefs xx

Dannique

Heeeee Ess!
Wat schrijf je toch leuk! Het is zo leuk om dit allemaal te lezen, en dat je het zo naar je zin hebt!
Enjoyy,
xxxx

Esmée

Heee Caroline,

Ik vind het zo leuk om je reacties te lezen, dat je zo met me meeleeft en m'n blog fanatiek volgt: daar doe ik het voor!!!

Dank je Tess! Jij heel veel succes dit jaar, het is een belangrijk jaar voor jou natuurlijk.

Heee Dan!
Dank je wel, ik vind het heel leuk dat je elke keer weer een berichtje achterlaat!

Ik houd jullie allemaal op de hoogte!

Liefs,
Esmée

Esmée

Hoi buurvrouw Sharon!

Ik heb geen last van de bosbranden hier. In de omgeving waren wel heftige branden die we konden ruiken, maar dat is nu onder controle. Er zijn duizenden mensen die hun huis verloren hebben, het is dus wel heftig. Via school gaan we deze mensen helpen door geld in te zamelen etc.

Groetjes,
Esmée

Sharon

Oh Esmee het klinkt zoooo leuk! haha en je eerste tienermoeder ontmoeten. is dat daar dan zo normaal?

Ik hoop dat je de solo voor de glee club krijgt :)



xxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active