Esmée in the U.S.A.

Uitvoerig verslag

Dear family and friends,

I got a lot to say to y'all! Let's start with Homecoming and everything that comes with it!

Niet afgelopen week, maar de week ervoor was de spirit week. Deze week staat in teken van de schoolspirit. Elke dag heeft een ander thema. Zo hadden we bijvoorbeeld een Nerdday en een 80's day (zie foto's). Een heel groot aantal leerlingen ging verkleed naar school, de sfeer was goed deze week. Die vrijdag was de Homecominggame (football). Onze cubs hebben de tegenstander weer ingemaakt hoor. 52-0 was de eindstand! Er werd nog een Homecomingqueen gekozen en de band en de cheerleaders waren natuurlijk ook van de partij. Het was een heel gezellige avond. Ik heb rondgehangen met veel verschillende mensen en vooral met een aantal meiden uit m'n Choirclass. We hebben het Amerikaanse volkslied gezongen vlak voor de wedstrijd. Best een leuke ervaring was dat, zo in het grote stadion! Nog voor de wedstrijd afgelopen was reed ik met Megan (een vriendin uit m'n Fashiondesignclass) en een vriendin van haar naar Megan's huis want ze had een feestje. Hier zal ik jullie meer over vertellen, want dit was een hele ervaring hoor!

Als je mijn verhalen een beetje gevolgd hebt, weet je dat de mensen hier erg religieus zijn. Dat is weer gebleken. Onderweg naar huis heeft Megan gebeden voor een leuk feestje, voor Christian fun, voor een feestje dat niet uit de hand zou lopen. Het was grappig, ze is een lekkere stresskip. Maar wij meiden kunnen allemaal wel een beetje hysterisch raken als het om feestjes bij ons thuis gaat, toch?! Dan hopen we ook op het beste, en bidden en hopen ligt eigenlijk best dicht bij elkaar. Dat bidden in de auto vond ik dus nog helemaal niet zo vreemd. Toen we bij haar thuis waren en eenmaal icing op de cakejes hadden gesmeerd wilde Megan even met z'n allen bidden. Megan's moeder riep paps erbij en daar stonden we dan: in een kringetje op het tapijt in de woonkamer met elkaars handen vast... biddend voor een leuk feestje. Megan's vader deed het woord. Het ging ongeveer zo: 'God, I want to ask you to be with us tonight. Please be with us Father, and let this party be succesfull. Give the kids that come wisdom and let them make the right descisions. Lord, we pray for Christian fun.' Zijn versie was langer, maar dit was zo'n beetje waar het op neer kwam. Ik, met mijn nuchtere Hollandse opvoeding wist niet wat ik mee maakte. Ik voelde me een bezoeker van het gelovige gezin uit Meangirls. Megan's gezin is heel erg vriendelijk. Er is niks mis met ze, maar ik ben helemaal niet gewend aan dat religieuze.

Ik vind het eigenlijk heel mooi om te zien hoe zo veel mensen vertouwen terugvinden dankzij hun geloof in God. Ik gebruik m'n dagboek om dingetjes op een rij te zetten, iedereen zo z'n ding! Megan vroeg of ik mee wilde naar haar Bijbelstudiegroepje, maar ze weet niet dat ik ongelovig ben. Ongelovig zijn is echt een big deal hier, ik schreeuw het dus maar niet van de daken. Aan m'n lunchtafel vertelde ik dat ik niet gelovig ben opgevoed en dat vrijwel niemand nog naar de kerk gaat waar ik woon, je had de reacties moeten zien. Iedereen was in shock! Snel vertelde ik erachteraan dat ik het geloof respecteer en langzamerhand kreeg iedereen een normale blik op het gezicht terug.

Goed, dat was het religieuze gedeelte voorafgaand aan het feestje. Het feest zelf was vergelijkbaar met de feestjes die ik ken van thuis, alleen dan zonder alcohol en sigaretten. Het beviel me wel: marshmallows, just dance op de wii, knock out (basketball spelletje) en ping pong. Klinkt hartstikke gezellig toch? Dat was het zeker! Er waren veel populaire mensen, daarom was Megan ook vooral zo gestresst. Alle Homecomingqueen en king kandidaten waren er plus aanhang, Megan vond het natuurlijk wel gaaf dat dé Homecoing-afterparty bij haar thuis was. Ik heb een heel leuke (en voor m'n gevoel lange) avond gehad en werd om 12 uur opgepikt door m'n hostdad.

Zaterdag was pas echt een lange nacht! Het was de avond van de Homecomingdance. We hadden afgesproken bij Chili's met een aantal vrienden. Daar hebben we lekker gegeten in onze jurkjes en pakken, en na Chili's op naar de High School voor de dance. Ik was blij dat ik eindelijk kon dansen en Amy en ik gingen dan ook uit ons dak. We hebben al plannen gemaakt voor Prom. Het thema voor Prom wordt the roaring twenties. Amy, Paige en ik gaan the Charleston leren (via youtube) en vragen de mensen van de muziek vooraf of ze old skool jazz op de Prom-playlist willen zetten. Als Flappergirls gaan we dan helemaal los op de dansvloer... in de aula. Anyways: Ik zie het helemaal zitten en heb al een aantal moves onder de knie, haha.

Na de dans gingen we met een groep meiden plus Will naar ons huis. We hebben films gekeken en een groepje van 5 meiden bleef slapen. Die zondag ben ik niet naar de kerk geweest en 's avonds gingen we naar Paranormal Acticvity 3.

De afgelopen week was oké, ik had een aantal heimwee-momentjes. Ik moet toegeven dat het niet altijd makkelijk is, zo ver weg van huis. Ik denk dat je pas echt kunt begrijpen hoe het voelt als je in je eentje afstand hebt gedaan van familie en vrienden en daarbij je vertrouwde omgeving. Gelukkig is mijn heimwee niet heftig. Ik heb een heel goede klik met m'n hostfamily en ik voel me thuis, maar het is m'n tweede thuis en m'n eerste thuis is ver weg. Ik denk dat deze week wat emotioneler voor me was omdat hij vlak voor m'n maandelijkse periode kwam. Deze week eindigde trouwens wel met een topweekend.

Ik heb op school (in de lessen en buiten de lessen om) veel geoefend met de muziek voor het Renaissancefestival. Dinsdag is het al, zin in!!! Iedereen is verkleed, er is muziek, toneel en er zijn marktkraampjes. Ik zal zien hoe het wordt. De meesten zijn super excited, dus het zal een leuk gebeuren worden! Ik leen Andie's jurk van vorig jaar:).

Verder hebben we de afgelopen week met Culinary Arts gekookt voor de leraren. Onder anderen tomatensoep met gehaktballen, en de leraren waren er enthousiast over! Hier doet niemand gehaktballen in tomatensoep, grappig hè. Ik vond het leuk om te zien dat de soep goed beviel.

In m'n fashiondesignclass heb ik geleerd te naaien. Ik vind het helemaal leuk en wil m'n eigen kleren kunnen maken. Ik wil net zo netjes leren naaien als mam. Mam maakte altijd de mooiste kleren voor Thijs, Lau en mij toen we klein waren. Ik ben al ijverig bezig geweest met Susan's naaimachine. Het kost wat oefening voordat ik m'n eigen kleding maak... maar oefening baart kunst!

Dan zijn we nu aangekomen bij m'n weekend. Voor de meeste exchangestudents een echt halloween weekend, maar ik heb eigenlijk niks gedaan met betrekking tot halloween so far. Morgen gaan we trick or treaten (verkleed langs de deuren voor snoep), dat wordt dus wel halloweenie!

Vrijdag ben ik naar Footloose (the remake) geweest met Andie, Amy, Paige en Will. Dat was echt een heel leuke film! Een heerlijke, cheesy dansfilm iclusief knappe jongen in de hoofdrol. Zaterdag heb ik geskyped met Merel, mam, Lau, Thijs en pap en veel buiten gezeten want het is heerlijk weer. Een stuk kouder (vooral in de nacht), maar nog steeds warm overdag en eigenlijk perfect. 's Middags ging ik met Jim en Susan naar de ranch en daar hebben we geschoten. Dat ging lekker! Ik vind schieten leuk. We zijn wel heel voorzichtig hoor. Jim is duidelijk met z'n instructies en ik volg ze consequent. Niet geheel onbelangrijk;p. Om een uur of zes hebben we pizza besteld, die hebben we op de terugweg opgepikt en thuis opgepeuzeld. Daarna gingen Andie en ik naar het park met dezelfde groep mensen als waarmee we naar Footloose waren, plus nog een aantal. We hebben volleyball en ultimate frisbee (football zonder tackelen en met frisbee i.p.v. football) gespeeld. Vooral ultimate frisbee was super leuk! Na onze sportieve avond gingen we naar Starbucks voor thee/koffie/hot chocolate en daárna hebben we nog gehangen in the gameroom bij Andie en mij thuis met een heel stel jongens en meiden. We speelden dance dance revolution (dansspel voor de x-box of playstation geloof ik, met dansmatten!), rockband en we hebben gepooled. Dat was een super leuke zaterdagavond!

Zondagmorgen naar de kerk geweest (leek eeuwig te duren), daarna barbecue gegeten @Nathan's. Eenmaal thuis ben ik buiten in de zon gaan zitten met een boek, maar om 2 uur kwam Will Andie en mij alweer ophalen en gingen we naar het Hohltpark. In het park zijn we (Andie, Hannah, Paige, Pryce, Wes, Will, Wyatt en ik) lekker actief bezig geweest. We hebben daar baseball gespeeld en baseball met een tennisracket en tennisbal. Om een uur of 4 zijn we naar de tenniscourts vlakbij de High School gereden. Tot in de avond hebben we getennist en gechilld. Zondag was een heerlijke dag uit een geweldig weekend!

Nu ga ik slapen, want het is inmiddels maandag (0:45) en ik moet 6 uur op.

Liefs,

Esmée

Reacties

Reacties

oma en opa louwman

Lieve Esmee, Hartstikke gaaf je verhalen, komen allemaal goed over, de charleston dansen is prima kunnen we dansen als je terugbent en ik het niet in mijn rug heb natuurlijk met mijn oude botten. De waarden van het geloof is voor een ieder heel individueel en kan ook op andere manieren worden beleefd en in de practijk worden gebracht. Toch goed dat je er kennis meemaakt, zodra er echter fanatisme bij optreed zijn alle waarden in geloof of andere leefwijzen is het gevaarlijk voor anderen en jezelf. Een levensles van je grootvader. Hier gaat alles wel en nu maar weer de groetjes van Oma en Opa

Sharon

Hey Es!!

Weer een leuke post. over dat stukje met bidden in een kringetje moest ik even hardop lachen, en er waren nog een paar stukjes. Ik lees dit vanuit het studiepaleis dus iedereen keek wel een beetje raar naar mij :P
Heb je daar ook iets als herfstvakantie?
En spiritweek klinkt echt leuk! Je doet wel veel met vrienden lees ik, dat is wel leuk :)

Dat over heimwee snap ik helemaal! Maar gelukkig dat je veder allemaal leuke mensen om je heen hebt, dat helpt toch wel. Ik zit nu doordeweeks in Rosmalen, en ik ben toch weer blij dat is in het weekend terug mag. Maar dat komt misschien omdat ik hier nog amper vrienden hebt, en vaak alleen ben :(.

Ik zal je kaartje snel op de post doen, en ik kijk uit naar je volgende blog post!!

xxxxxx Sharon

Dannique

Meid, wat schrijf je toch leuk! Ik heb hardop moeten lachen om je bid verhalen en mijn moeder vindt je verhalen ook super leuk om te lezen! ;)
Heimwee hoort er natuurlijk een klein beetje bij, maar volgens mij doe je het toppie! Sowieso heb je het super naar je zin aan de foto's en verhalen te zien! Gelukkig kun je skypen en heb je idd, zoals Shar zei allemaal leuke mensen om je heen!
Geniet van elk momentje Es! (Volgens mij doe je dat ook supererg!) :)
Heel veel liefs,
Dannique!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active